wtorek, 2 lutego 2010

Po raz kolejny mogę uczestniczyć w blogowej zabawie łańcuszkowych pytań. Tym razem przyjemność spotkała mnie ze strony Med-Oli, za co dziękuję i już spieszę odpowiadać na pytania.

1. Czy jest książka, która wyjątkowo Ciebie inspiruje? Dlaczego?
To zdecydowanie trudny wybór, bo za dużo dobrych książek przeczytałam by móc wybrać jednoznacznie. Po dłuuuugim zastanowieniu wybieram „Wybacz, ale będę Ci mówiła Skarbie” Federico Mocci. Dlaczego? Jest pełna życia, dobrych emocji i zrywa ze stereotypami. Daje nadzieje na lepsze jutro. Pokazuje, że nie wszystko jest oczywiste i że tylko my wiemy, co jest dla nas dobre. Do tego wszystkiego jest lekiem na „całe zło” tego świata. Zawsze mogę liczyć na poprawienie humoru z jej strony. 

 
2. Postać, z którą mogłabyś sie zidentyfikować ( nie musi być tylko książkowa)
 Jeśli miałabym się zidentyfikować z realną postacią to oczywiście tylko z moją Mamą. W przypadku literackim to Niki, bohaterka „Wybacz, ale będę Ci mówiła Skarbie”. Jest młoda, atrakcyjna, inteligentna, pełna życia, spontaniczna, posiada zdolności empatyczne. Wiem, że to tylko pobożne życzenie w przypadku mojej osoby, ale marzenia nic nie kosztują. :) 
 
3. Czytanie a otoczenie - do domu przynosisz nowe książki a znajomi/rodzina na to.....:)

„Znowu?!” – Często słyszę to pytanie, gdy mówię o nowych książkowych zdobyczach. Jednak ogólnie rzecz biorąc odczuwam wsparcie, że strony rodziny, jeśli można tak mówić. Tutaj szczególne podziękowania należą się mojemu ukochanemu za to, że pozwala mi godzinami mówić o nowych książkach, które przeczytałam bądź zamierzam to zrobić. A na dodatek jeszcze wykazuje się zainteresowaniem wobec tego, albo przynajmniej dobrze udaje ;). Tak czy inaczej dzięki Skarbie:*.

Jeśli chodzi o pozostałe otoczenie spotykam się z różnymi nastawieniami. Ludzie z uczelni potrafią patrzeć na mnie jak na wariatkę. Jednak czego można wymagać od studentów ?:). Znajomi przyjmują to zwyczajnie. Czasami bywam obiektem sympatycznych docinek podczas imprez. Czasami bywam tez drogowskazem by nie "marnować" czasu w księgarniach. I tutaj specjalnie pozdrowienia dla Kingi i jej Chrzestnej :).

Do kolejnej rundy chciałabym zaprosić: Kasiek, Montgomerry oraz Inez .

Pytania:

1. Czy jest książka, która zainspirowała Cię do podróży w określone miejsce, albo, która sprawiła, że marzysz o takiej podróży?

2. Którego pisarza chciałabyś poznać i dlaczego? ( Nie muszą być współcześni)

3. Masz możliwość zaprojektowana okładki do swojej ulubionej książki, ponieważ wznawiają nakład w nowym wydawnictwie. Jak ona będzie wyglądać? (Podanie tytułu wskazane).

5 komentarzy:

Marzena Zarzycka pisze...

Dzięki! Już się biorę do roboty:)

Tucha pisze...

Tak kusisz tą książką „Wybacz, ale będę Ci mówiła Skarbie” ... Kusisz! :)

Unknown pisze...

Inez,
Nie ma za co. Przyjemność po mojej stronie :).

Tucha,
Kuszę bo jest czym :).

Balianna pisze...

o właśnie- kusisz tą książką :) Musze więcej o niej poczytać.
Zazdroszczę też wsparcia ze strony drugij połówki - mój slucha jednym uchem, drugim przyjmuje "Fakty" . Już odpuściłam z opowiadaniem ;)

Unknown pisze...

Balianno,
Kuszę bo naprawdę jest czym. Uwielbiam książki Federico, są pełne włoskiego temperametu, humoru a zarazem wzruszają.
Mam szczęście jeśli chodzi o partnera to fakt :). Jest najlepszy na świecie i tylko mój :).