niedziela, 19 czerwca 2011

    Kiedy czytałam „Zapachy miast” w mojej głowie od razu pojawił się zapach grillowanego ananasa. 
Jak tylko wpadł w moje ręce postanowiłam go przyrządzić w ten sposób:
 
Składniki:
1 dojrzały ananasa
3 łyżki ciemnego lub jasnego rumu
¼ szklanki miodu
¼ szklanki roztopionego masła
¼ łyżeczki ziela angielskiego

1/3 szklanki cukru
skórka starta z 1 limonki
6 dużych listków mięty

*Ananana należy pozbawić skóry i twardego środka. Następnie pokroić w duże słupki. 
*W misce połączyć rum, miód, masło, ziele angielskie, kawałki ananasa. 
*W mikserze połączyć cukier, skórkę z limonki i miętę.
*Ananasa  nadziać na  patyczki (wcześniej namoczone w wodzie) . Grill należy lekko posmarować olejem roślinnym i położyć na niego ananasa. Smażyć ok. 2 minut z każdej strony, aż nabierze złotego koloru.
*Podawać z cukrem limonkowo-miętowym.



Smacznego.  :-) 

Zdjęcie i przepis pochodzą z magazynu Dish, nr 28 February-March 2010

2 komentarzy:

Pisany inaczej pisze...

Tyle dobrego czytałem o tej książce...

onaczytawszedzie pisze...

Wygląda smakowicie...