wtorek, 26 stycznia 2010



Pewnie każdy mol książkowy ma swoje ulubione literackie miejsce, do którego chciałby się przenieść, być świadkiem namacalnych wydarzeń.
Z pewność zaś uczniom wielu szkół łatwiej byłoby zrozumieć niektóre lektury i poczuć ich magię, podczas gdy mogą sobie wszystko dokładnie wyobrazić, poczuć....
Niestety nie mogę tego uczucia podarować wszystkim. Mogę zaś polecić „Jardin Shakespeare” w Paryżu. Jest to kompleks mini ogrodów noszących nazwy największych dzieł Szekspira: Makbet, Burza, Hamlet, Jak wam się podoba i Sen nocy letniej. W każdym ogrodzie znajdziemy roślinność pasującą do danego dzieła. I tak np. w ogrodzie Makbeta posadzono wrzos, można znaleźć kwiaty, pośród których topiła się Ofelia z Hamleta. Warto odwiedzać to miejsce w sezonie letnim gdyż wystawiane są wtedy na świeżym powietrzu dzieła wyżej wspomnianego. Sezon na te atrakcje zaczyna się zazwyczaj od Maja do późnego września bądź wczesnego października. Niektóre z przedstawień są w języku angielskim.
Lokalizacja : 102 route de Suresnes, Bois de Boulogne ; Metro: Porte Maillot (Line 1) 
 
 
P.S Ogród można zwiedzać tylko z przewodnikiem. Niestety jest również otwarty codziennie jedynie w godz. 15.00-15.30 oraz 16.00-16.30.


4 komentarzy:

Anna M. pisze...

Jak dla mnie, takim miejscem jest Haworth w Wielkiej Brytanii, gdzie żyły siostry Bronte. Byłam tam w wakacje, chętnie pojadę ponownie.

Unknown pisze...

W Haworth nie byłam ale bardzo chętnie odwiedzę. Lubię poznawać nowie miejsca. A Tobie Aniu polecam ogród Szekspira, naprawdę warto :).
Pozdrawiam :).

Mała Mi pisze...

Witam... :) tam musi być cudnie.. bardzo interesujące miejsce :) aż sie z rana rozmarzyłam... :)


Pozdrawiam!

Unknown pisze...

Mała Mi,
To prawda tam jest cudownie :). Kiedy pójdzie się raz to już zawsze będzie się wracać.
Ja również pozdrawiam :).