środa, 6 stycznia 2010


 Przyznam się szczerze, że jestem wielką fanką serialu Brzydula. Powody, dla których śledziłam ten serial zmieniały się jak w kalejdoskopie. Jednak codziennie od poniedziałku do piątku zasiadałam o 17.55 przed telewizorem. Logicznym jest, więc fakt zobaczenia „Pamiętnika Brzyduli” pod choinką. Niestety jest to wyjątkowo nietrafiony prezent i to nie z winy darczyńcy, ale autorki książki.
Treść (jeśli w ogóle można tutaj o niej mówić) wydaje się wyjęta wprost z pamiętnika dwunastolatki. Ja wiem Ula-Brzydula, niewiele miała podbojów miłosnych, ale za to ma wiedzę, którą powinna się wykazać. Jak widać autorka nie powinna opisywać czegoś, czego nie posiada. Jedynym motywem tej książki jest: „Czy Marek mnie widzi? Och, jaki on piękny, jaki cudowny”. I tak moi mili przez całe 171 stron. Dodatkowo nie polecam tej książki osobom nie oglądającym serialu, bo naprawdę się nie połapią. Wszystko pisane jest urywkami. Nie ma żadnego rozwinięcia czegokolwiek poza boskością Marka. A przecież nie za to lubimy ( mam nadzieję) Ule. Gdzie poczucie humoru, waleczność? Na pewno nie w tej książce.
Na jedyny plus tej książki składa się szata graficzna. Książka jest ładnie wydana, zaopatrzona w wiele „ołówkowych” rysunków i wpisów pamiętnikowych, które wykonali ponoć sami aktorzy z serialu tacy jak Małgosia Socha czy Maciek Brzoska. Niestety i w tym przypadku nie obejdzie się, bez „ale”. Forma jest dobra owszem, lecz skierowana prosto do nastolatek tak samo jak i treść. Tylko one się tutaj odnajdą.
Sama się zadziwię to, co napiszę. Jednak każda reguła ma swój wyjątek, a w tym przypadku lepiej usiąść przed telewizorem niż z książką w ręku. 




5 komentarzy:

Kasiek pisze...

Uff kolejna pokusa książkowa mniej, ani serialu nie oglądałam, ani mnie nie ciągnie a książka krzyczy z wystaw i stoisk książkowych

Unknown pisze...

Kasiek
Ja serialu od początku również nie oglądałam. Myślałam, że to jakiś polski bubel. Ale jak zaczełam oglądać to niestety kaplica. Uważam, że to najlepszy serial roku 2009 zdecydowanie. Najlepszy bo i jedyny, który oglądałam. Teraz całe szczęście dla mojej sesji, że się skończył.

Tucha pisze...

Moja mama była wierną fanką "Brzyduli" :) i zastanawiałam się nad kupnem tej książki dla niej, teraz wiem,że na pewno odpada!
Pozdrowienia :)

Unknown pisze...

Tucha,
Zdecydowanie lepiej zainwestować w odcinki na DVD. Wątpie by Mama znalazła coś, co urzekło ją w serialu.

She pisze...

kochana, szczerze, ja to sie dziwie, ze wogole siegnelas :) naprawde. jeszcze sie chyba nie zdarzylo, zeby ksiazka oparta na serialu a nie odwrotnie miala jakas wartosc :) bo jaka moze miec wartosc cos, co jest pisane na fali, dla zdwojenia zyskow?